Tanulási képességek kineziológiával

Hogyan változtathatjuk meg egyáltalán a tanuláshoz való viszonyunkat? Tanulási képességek fejleszthetőek kineziológia segítségével. Igen, megváltoztathatóak az eddig használt módszerek, megváltoztatható a kedvünk, érzelmeink, amelyek valamilyen megtapasztalás hatására rögzültek bennünk. Legyünk akár gyermekek vagy felnőttek. Ehhez nyújt segítséget a Brain Gym – Agytorna elnevezésű kineziológiai módszer.

Agytorna

Tudatosság

Első lépésként az önmegfigyelést érdemes alkalmaznunk. Gondoljunk csak a kisbabákra, születésük után sok-sok ideig, csak figyelnek, észlelnek, érzékelnek. Minden új dolog megtanulásához először csak megfigyeljük a környezetünket és önmagunkat. Ilyenkor annyira a jelenre összpontosítunk, hogy a külvilágot teljesen kizárjuk. Teljesen az észlelésre figyelünk, minden érzékszervünket bekapcsolva ebbe a teljes odaadásba. Így tanulunk meg például járni, vagy biciklizni is. Ezzel az önmegfigyeléssel agyunk prefrontális kérgének optimális fejlődését érhetjük el. Ez a fajta tudatosság, amely az önmegfigyelés alatt érzékelhető, lehetővé teszi, hogy magunk irányítsuk választásainkat, létrejön egy összhang a prefrontális kéreg és az agytörzs között. Ez egy magasabb szintű gondolkodást eredményez. Hiszen egy kapcsolat jön létre a prefrontális kéreg, amely a lehetőségekre fókuszál, és az agytörzs között, ami pedig a túlélésre fókuszál. Ez egyre nagyobb és nagyobb harmóniát eredményez.

Alacsony és magas fokozat

A Brain Gym-ben, a tetteket magas fokozatnak tekintjük, ilyenkor képesek vagyunk egyidejűleg gondolkodni és dönteni. Az alacsony fokozatban pedig képesek vagyunk lelassítani, vagy megállni, gondolkodni és választani a lehetőségek között. A gondolkodás azon képességünk, aminek segítségével megismerjük, kódoljuk az ismeretlen dolgot, és az új tudást integráljuk működésünkbe. A tanulás folyamatában mindkét fokozatra szükségünk van. Először lelassítunk, ismerkedünk, megfigyelünk, majd ahogy a tettek mezejére lépünk elkezdjük az új ismeretet beépíteni életünkbe. A Brain Gym módszer segítségével megtanulunk a két fokozat között váltani, mindig azt a fokozatot használni, amire szükség van a tanulás fázisaiban. Alacsony fokozatban képesek leszünk megállni, gondolkodni és új mintázatokat teremteni. Magas fokozatban pedig egyidejűleg gondolkodunk, mozgunk és integráljuk a megtanultakat a rendszerünkbe. Kulcsszavunk az alacsony fokozatnál a ’Meg fogom szerezni!’, míg a magas fokozaton a ’Megvan!’

Forrás – Paul E. Dennison és Gail E. Dennison: Barin Gym 101.

Brain Gym

Zámbó-Farkas Ildikó

Pin It on Pinterest