Online jóga

Kényelmesen otthonról

 

Az online jóga során olyan gyakorlatokat végzünk, amelyeket már jól ismer a résztvevő. A jóga gyakorlás során minden esetben szem előtt tartjuk a jóga alapelveit.

Az online óra látogatása előtt egy 8 alkalmas kezdő Sivánanda jógatanfolyamon megtanultuk helyesen kivitelezni a légzőgyakorlatokat, az ászanákat, valamint a bemelegítő gyakorlatként végzett Napüdvözlet sorozat lépéseit is. A Hiszen mindenki otthon gyakorol a saját képernyője előtt, viszont ezzel létrejön egy közösségi élmény is. Ez az ami valóban hiányzik  manapság mindnyájunknak.

Hogyan is kell elképzelnünk egy online jóga foglalkozást?

A online jóga alatt a képernyőn folyamatosan látható az oktatató, segítségével követhető, hogy egy-egy gyakorlat, egy-egy ászana hogyan végezhető el. Ezen túl egész online óra alatt szavakkal is támogatjuk a résztvevőket, így végig nyomon követhetőek az egyes lépések.  Az foglalkozás kezdetén rövid ráhangolódás után átmozgatjuk testünket, majd az OM mantra segítségével lélekben is megérkezünk az órára.

A légzőgyakorlatok végzése során tisztulnak energiavezetékeink, feltöltődünk életerővel, és az ászanákat is könnyebben tudjuk kivitelezni. Sivánanda Mester által leírt 12 alapászana következik, amelyben haladó módosítások, variációk is előfordulnak, de mindenképpen szem előtt tartjuk a még kezdő, kevésbé gyakorlott jógázók képességeit is, tehát lehetséges az alapkivitelezésnél is maradni. Ebben a gyakorlási formában is fontos a nem ártás – az áhimsza – elvének betartása, szem előtt kell tartanunk, hogy vigyázzunk önmagunkra, figyeljünk testünk jelzéseire, hogy ezzel elkerüljük a sérülések bekövetkeztét.

Az ászanák belső szerveinkre vannak jótékony hatással, masszírozzák azokat, harmonizálják működésüket. Ezen kívül gerincünket is jól átmozgatják, fokozzák rugalmasságát, így csökkennek a hátizmokban, a vállakban jelentkező fájdalmak, amelyek a sok ülés miatt alakulhattak ki. Az ülés okozta izomrövidülések is hatékonyan oldódnak a nyújtó ászanák hatására. A jógafoglalkozást relaxációval zárjuk. Az egész energiarendszerünket hűtjük ezzel a lazító fényfürdővel, amely során hangtálakat, hangeszközöket használunk. Szeretettel ajánlom az online jóga órákat a számítógép előtt, hiszen így kapcsolódva egymáshoz, mégiscsak érezhetjük a közösség formáló, inspiráló erejét. Kellemes fizikai testgyakorláson túl nem utolsó sorban lelki táplálékhoz is jutunk a relaxáció során. Időpontokról itt tájékozódhatsz: Aktuális programok

A foglalkozások kétszer vannak egy héten, itt találod az eseményeket: Délelőtti online jóga  Délutáni online jóga

Pin It on Pinterest